Skip to main content

Den nya ölkulturen

Den nya ölkulturen är en bok för alla som älskar öl! Under 2000-talet har hundratals hantverksbryggerier etablerats, det talas om en folkrörelse och internationellt ses Sverige som ett av de stora nya ölländerna. Men vägen hit har varit krokig. Journalisten Sanna Lindberg tar avstamp i historien och landar på den glödheta svenska dryckesscenen. Hon beskriver en experimentlusta utan motstycke, bryggeriet som den nya mötesplatsen, berättar om ipans intåg, utmaningarna med att brygga helt och hållet inhemskt och hur man bäst parar öl och mat. Och så möter hon de som leder utvecklingen, människorna som står bakom de mest omsusade kranarna. Historia, samtid, fakta, inspiration – en bok för alla som gillar öl, och för dem som påbörjar sin ölresa här.

339:-

Rabatter hos Designtorget just nu

  • Upp till 50% rabatt

Information om Designtorget

  • Fraktkostnad 49 kr
  • Fraktfritt över 499 kr
  • Öppet köp 30 dagar